Vestuviniai pakvietimai

Jei Jūsų vestuvės pavasarį vasarą, tai pats metas suskubti galvoti apie pakvietimus svečiams. Paprastai kvietimai būna dviejų rūšių.

Išankstiniai arba  „save the date“ , kuriuos rekomenduojama išsiųsti svečiams kuo anksčiau, kad įspėti juos apie tai, kad ketinate susituokti ir jie nieko neplanuotų numatytąją dieną. Šie kvietimai ypač tinkami siųsti tiems, kurie gyvena užsienyje, tokiems svečiams reikia kuo anksčiau planuotis bilietus ir atostogas, norint atvykti į vestuves, todėl jiems svarbu pranešti iš anksto. „Save the date“ kvietimai Jums labai pravers ir norint užsakinėti paslaugas, „tikruosius“ kvietimus, nes jau žinosite apytikslį atvykstančių žmonių skaičių. Dažniausiai naudojamas yra elektroninis šių pakvietimų variantas, kuris paprastai nieko nekainuoja arba išlaidos yra minimalios. Išsiųsti tokius kvietimus reikėtų iš karto, kai jau nuspręsta vestuvių data ir miestas, kuriame vyks ceremonija. Tokios informacijos pakanka. Svečiai į tokį kvietimą neprivalo atsakyti tiksliai, bet savo mintis apie norą dalyvauti turėtų išdėstyti savaitės laikotarpyje. Žinoma, kvietime nurodykite, per kiek laiko norėtumėte gauti išankstinį atsakymą ir, kad jis neprivalo būti tikslus – tereikia išreikšti norą dalyvauti. Vėliausiai tokius kvietimus siųskite prieš pusę metų.

Kita kvietimų rūšis yra labiau pažįstama ir naudojama beveik visose vestuvėse. Tai pakvietimai į kuriuos svečiai turi atsakyti iki tam tikros dienos, o atsakymas turi būti tikslus. Dabar jau populiaru siųsti ir elektroninius kvietimus į vestuves, bet kur kas mielesni yra tokie, kuriuos galima laikyti savo rankose. Kvietimą į vestuves turėtumėte išsiųsti mažiausiai prieš 3 mėnesius iki vestuvių.

Užsakinėdami kvietimus, pagalvokite ir apie kitą šventės kanceliariją, kurios Jums gali prireikti vestuvėse: meniu, stalo numeriai, sėdėjimo planai, stalo kortelės ir pan. Užsakinėkite viską vienu metu, pas tą patį tiekėją, kad sutaupytumėte laiko ir viskas atitiktų vienodą braižą, stilistiką.

Plačiau apie kvietimus man padėjo papasakoti dizainerė iš „Li Design“, kuri jau keletą metų užsiima šventės kanceliarijos gamyba ir dekoravimu. Žinoma pagrindiniai jos klientai yra būsimi jaunavedžiai.

„Didžioji laiko dalis tenka būtent kvietimų gamybai. Priešingai nei visi mano, čia visai nėra sezoniškumo – užsakymai keliauja ištisus metus, tiesiog daugiausia jų būna lapkričio – balandžio mėn., likusiais mėnesiais suskumba vėluojantys, o ankstyvą rudenį jau tenka pradėt ateinančio vestuvių sezono kvietimų gamybą. Pradėjus gaminti kvietimus, jaunieji užsisako ir vardų kortelės, stalų numerius, sėdėjimo ar nakvynės planus bei visą kitą spaudą, kurios gali prireikti vestuvėse. Gaminti viską vienoje vietoje žymiai paprasčiau ir jiems, ir man –pavyksta išlaikyti tą pačią stilistiką, nenukrypti nuo pasirinktos temos. Kartais jaunieji kreipiasi jau turėdami savo aiškią viziją, radę ją internete ar tiesiog patys sugalvoję, bet didžioji dalis sau mielus kvietimus pamato mano gamintų kvietimų galerijoje. Iš jų išsirenka arba tą vienintelį iškart, arba su keliais pakeitimais, o kartais apjungus kelis patinkančius variantus, gaunasi naujas, nematytas kvietimas. Galbūt dėl to jų jau tiek daug galerijoje sudėta. Visi savaip įdomūs, individualūs…“

„Li Design“ veikla prasidėjo visai netyčia. Moteris ruošėsi savo pačios vestuvėms ir nusprendė viską gamintis savo rankomis, juolab , kad pati yra baigusi interjero dizaino specialybę. Darbas jai labai patiko, tuo metu ji susikūrė vestuvių tinklaraštį, kur talpino viską, ką pagamino savo vestuvėms. Po to savaime atsirado ir pirmoji jos klientė – nuotaka. Veikla pamažu įsisuko, o tinklalapis pildėsi naujais darbais.

„Dabar net pačiai sunku patikėti, kad jau tiek laiko gaminu kvietimus. Svarbiausia, vis dar pačiai įdomu, nes, nepaisant to, kad kai kurie užsakymai būna identiški, beveik kaskart tenka pradėti naują kūrybinį procesą, kelti sau naujus tikslus, kaip patobulinti, pagerinti, pasiūlyti kažką naujo ir nematyto.“

„Li Design“ pasakoja apie vyraujančias kvietimų tendencijas ir niuansus, kuriuos vertėtų žinoti užsakinėjant.

„Kvietimų tendencijos nulemiamos dominuojančių tą sezoną temų, spalvų derinių. Vienais metais vyrauja labai paprasti, natūralūs, kitais metais jau, štai, populiarūs lazeriniai kvietimai – lazeriu pjaustytos detalės. Negalėčiau įvardinti kvietimų, kurių siūlyčiau nedaryt. Gal, tiesiog, prieš pasirenkant kvietimo tipą reikią apsvarstyti kaip tas kvietimais pasieks svečius, kiek norite sutalpinti informacijos ir t.t. Kartais jaunieji pasirenka tokį kvietimą, kur teksto telpa palyginus nedaug, o jo atsiunčia bent keturias pastraipas, tada tenka ieškot, ko galima atsisakyt, didinti kvietimo dalių skaičių, keisti įmantrų šriftą (nes jie vizualiai užima daugiau vietos) paprastesniu ir pan. Galbūt tokių dalykų ir neįvertina niekada nesusidūrę su kvietimų gamyba.“

Kaip ir kiekvienam žmogui, kuris užsiima kūrybine veikla, „Li Design“ patinka sukurti išskirtinį kvietimą nuo pradžios iki galo, kuomet jaunieji ja pasitiki šimtu procentų ir leidžia apsireikšti kūrybiškumui. Tokius kvietimus ji vadina savo „vaikais“. Bet kiekvienas užsakymas yra daromas su meile, nuoširdumu ir dideliu dėmesiu.

„Man asmeniškai patinka neperkrauti, subtilaus ir lengvo kolorito, tačiau su šiokiu tokiu ryškiu akcentu ar netikėta detale – tarkim, natūralių gamtos motyvų vidine voko dalimi. Gaminant kvietimus tenka susidurti ir su ne visai mano mėgstamomis spalvomis, bet visada stengiuosi ieškoti geriausių derinių, patarti ir papildyti kvietimus, jei mano akimis jie būna dar netobuli. Iš tiesų, į kiekvieną užsakymą žiūriu kaip į gamybą kvietimų, kuriuos pati naudočiau savo vestuvėms. Ir tada visi darbai atrodo mieli ir nuoširdūs.“

Taigi, prieikime prie svarbiausių klausimų, kurie domina visus jaunavedžius: kiek kainuoja? Kada vertėtų užsakinėti kvietimus, kad „nepavėluoti į traukinį“?

„Kuo anksčiau – tuo geriau, šiaip įprastas gamybos laikas apie mėnesį. Pirmiausia reikia paskirti datą, nuo kada norėsite pradėt dalinti kvietimus. Ir jei nusprendėte rinktis būtent rankų darbo kvietimus, turėkite omenyje, kad jie gaminami kiek lėčiau nei spaustuvėje, tad idealu jei pirmas laiškas parašomas bent du – trys mėnesiai (ar dar anksčiau!) iki laiko, kai norite pradėt dalint. Ypač jei ir kvietimo dizaino norite naujo, ar variacijos iš esančių pavyzdžių. Na, o jei išsirinkote iškart patinkantį kvietimą be jokių pakeitimų, tai užtenka ir 3 savaičių. Iš tiesų, priklauso ir nuo tuo metu turimų užsakymų skaičiaus…

Taigi, prieš užsakant kvietimus būtina bent jau išsiaiškinti, kas patinka ar nepatinka, pasirinkti norimas spalvas, nuspręsti, kiek informacijos norėsite pateikti kvietime (ar tai bus tik tekstas, ar reikės schemos, dienos plano, papildomos atmintinės ar kitos informacijos), nes nuo to priklauso, kiek dalių sudarys kvietimą. Taip pat, ar kvietimai bus įteikiami gyvai, ar siunčiami paštu, kiek vienokių ar kitokių (ritinėlio ar dėžutės variantai, su augaliukais ar dideliais kaspinais ne visada tinka siuntimui). Jei dėl vieno ar kito dalyko apsispręsti sunku, visada patariu ir padedu išsirinkti. Kvietimų kainos būtent ir priklauso nuo to, kiek dalių sudaro kvietimą, spalvinių, medžiaginių sprendimų, naudojamų papildomų detalių, maketavimo sudėtingumo ir pan. Jos svyruoja nuo 2 Eur. iki 4,5 Eur. Kiekvieno užsakymo metu gaminu konkretų pavyzdį ir tikslinu kainą, nes kartais užtenka pakeisti naudojamus popierius ir kaina gali keistis į vieną ar kitą pusę. Dar viena smulkmena, svarbi užsakant, visada iš anksto prašau nurodyti bent apytikslį numatomų užsakyt kvietimų skaičių jau pirmu laišku, kad galėčiau tinkamai paskirstyti laiką. Labai naudingas gamybos įkarščio metu dalykas – nurodyti kiek kvietimų reikia greičiau, o kiek dar gali palaukti, juos dalinti neskubėsite ir pan.“

Dizainerė šiuo metu savo veiklą derina su dviejų dukryčių – „asistenčių“, kaip ji juokauja, auginimu. Ateities planai dideli. Ji ketina plėsti savo veiklą, kas jau savaime vyksta, nes viską aprėpti vienai darosi sunku. Kiekviena smulkmena vis dar daroma tik su jos vienos prisilietimu, o norisi padaryti kuo daugiau, padėti visiems. Moteris niekada nesustoja ieškojusi naujovių, to, kas dar niekur nematyta. Gal tai yra jos sėkmės receptas.

O būsimiems jaunavedžiams ji linki:

„Likti ištikimiems savo skoniui, simpatijoms ir būti originaliems. Svarbiausia, kad kvietimai patiktų pirmiausia jiems patiems ir atspindėtų būsimą šventę, tad linkiu tiesiog atsiriboti bent vienam vakarui nuo visų kitų rūpesčių ir ramiai apgalvoti, kas ir kaip galėtų būti. Tai juk turi būti malonus procesas!“

 

Komentarai